onsdag 16 januari 2019

När jag är på jobbet tänker jag ofta att "det där ska jag göra idag efter jobbet..." 
Så kommer jag hem, 
klappar katten, 
lagar mat mm., 
äter och pratar med N (om han är hemma och inte ute på resa). 
Sen hinner jag inte så mycket mer, det är kväll, mörkt och jag är trött...
Längtar efter ljusare dagar och kvällar, då tar inte energin slut så fort!
 Jag prioriterar iallafall att åka och träna.
Det ger energi, jag blir glad och pigg av det!
Det där andra jag vill göra, 
...ja, ja, det får väl bli sen när ljuset och energin kommer tillbaka.


Fröken Katt vet hur man ska tillbringa dessa mörka, ruggiga vinterdagar,
mysa i ett soffhörn...

Igår snöade det, marken blev alldeles vit,
idag har allt regnat bort igen..
Grått och mörkt.


Tulpaner!
Dem ska man frossa i den här årstiden.
Ljuvliga färgklickar!

I måndags såg vi i alla fall solen, det var en kall och vacker dag.
Det var fint,
vi hade begravning då för min svärfar som gick bort strax innan jul
En enkel men vacker begravning,
i den kyrka som jag och N gifte oss i en gång för längesen,
och där vårt äldsta barn är döpt.


Sen tillbringade vi resten av dagen med bl a den här lille godingen.
Sam.
Så söt som socker!

1 kommentar:

Channal sa...

Det där känner jag igen! Är nog bra att vi går på lågvarv. Så söt han är lilla Sam.

KRAM