söndag 4 november 2018

November är här, sista höstmånaden.
Inte min favoritmånad...
Jag tycker det är jobbigt med mörkret som ökar för varje dag, 
och vetskapen om att det dröjer lääänge tills ljuset återvänder igen. 

 Men en fin helg har jag haft i alla fall.
Träffat mina barnbarn, 
det är så mysigt!

Vi var allihopa och besökte T och E 
och nyaste lilla familjemedlemmen,
Sam.
Kusinerna 
och Sams farbror J.

Stolt kusin som håller lill-kusinen.

Hej lilla Sam..!
(han var en tröttis och sov mest hela tiden...)

 Och så var vi hos kusin/storebror Louie 
med blommor och ljus

...och så har vi besökt de andra som vi saknar,  

Bl.a min syster Liselott,
i dag på eftermiddagen medans det ännu var ljust.

Sen blev det fika med massa gott hembakt hos min mor och far.

Vilmer och Lilly tyckte det var så roligt att äntligen få träffa sin lilla kusin.
När vi kom hem hit efteråt så gick Lilly och bar på sin docka så här. 
Precis som E, Sams mamma, bar på lille Sam.
"Jag är mamman!" 
sa hon.
"Och jag kan va pappan!" sa Vilmer.

Gullungar!

1 kommentar:

Eva sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)