lördag 23 juni 2018

Sofiero!

Vi tog med min syster hit, 
när hon fyllde år i vintras fick hon nämligen en hemlig resa i present utav oss. 
Tanken var att vi skulle titta på rhododendronblomningen...
men av olika anledningar blev resan framflyttad
 - så  vi missade de otroligt stora rhododendronbuskagens blomning.
Men - parken var sååå vacker ändå!
Titta bara:




Och titta bara på dessa rosor...
Mmmm!!!




Blomsterbutik, 
med så mycket fint...!


Vi var också på en guidad vandring inne i slottet.
Jag blev både fascinerad och berörd över kronprinsessan Margaretas liv och öde. Hon och hennes make, kronprins Gustav Adolf, (vår nuvarande kungs farfar) bodde här om somrarna med sina barn.




Kronprinsessan Margareta, med två av sina barn

Vi gjorde även ett besök på Höganäs Saluhall, där jag köpte en vacker ljusstake som jag spanade in förra sommaren när vi var här.
Nu fick den följa med hem!
Så fiiin!

Innan vi styrde kosan norrut och hemåt igen, 
stannade vi till i lilla fina Arild.



Idag skiner solen och det är varmt och skönt igen, efter en kall och regnig midsommarafton.
Nu ska jag laga lite mat, 
alla barnen med respektive kommer hit och ska titta på Sverige-Tyskland-matchen.
Hur kommer det att gå för Sverige???

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en jättefin dag! /Lillasyster