fredag 23 januari 2015

Veckans Fönster

-ÖVERGIVET-
...i alla fall tillbommat och stängt.
Ett fönster på ett hus i den lilla bergsbyn Kastro 
på Kefalonia, Grekland, som jag besökte förra sommaren.
Vid den här tiden på året känns det som det var sååå längesen det var sommar, och som att det är sååå länge tills det blir sommar igen.
 Men just nu är det ändå ganska fint med vinter, för precis som jag önskade för några dar sen har minusgraderna hållit i sig, så snön ligger vit och lyser upp tillvaron lite.

Fler övergivna fönster finns här:

12 kommentarer:

Susanne Hultman sa...

Fint och somrigt fönster med massor av sol som jag längtar efter. Nej, ingen snö vill jag ha även om den lyser upp lite. ;)

Klimakteriehäxan sa...

Vackert om än lite ödsligt!

Anneli - A'la Foto sa...

Vacker bild med fina färger!

larans sa...

En vacker bild med fina färger...och visst ser det övergivet ut!

Hanna sa...

Ett sånt där fönster som jag faller för direkt. De är så vackra de gamla fönsterluckorna i sin slitna pastellfärg :-)

Leena sa...

Vacker bild. Hoppas att det kommer boende till huset igen, det måste ju finnas lite historia i det. Vi var på Kefalonia för massor av år sedan, jag tyckte om den ön för den var inte så turistig. Är lite dåligt berest på de grekiska öarna så det kanske finns fler pärlor ...

bokhyllan sa...

Åå, så fint!

Freja sa...

Vackert slitet, både vägg och fönsterluckor!

Anni sa...

Så vansinnigt snyggt med de turkosa luckorna och det knallgröna bladverket! Och så det bleka gula gräset nedanför.

Olga T sa...

Jo längtan efter ljus och värme är stor. Inte dumt att ha bilder att titta på då. Det här är en sån skön bild att drömma sig bort till.

Christer Holm sa...

Vilket vackert gammalt fönster :)

Della sa...

Men så snyggt!