lördag 13 december 2014

Häromdagen lagade jag hasselnötsrullade lammfärsbullar med matvetesallad och citronyoghurt till middag. Mmm, lyxigt gott som passar lika bra som festmåltid som vardagsmiddag.
Jag har aldrig själv lagat något med lamm tidigare, har bara ätit lamm på restaurang och främst då jag varit i Grekland. Och jag måste säga att dessa lammfärsbullar fick oss att känna lite semesterfeeling här i den mörka decemberkvällen...
Recept hittar du här: Ninnis Goda.

Idag har vi varit  handlat lite julklappar. Att handla julklappar ska vara roligt och mysigt tycker jag, inte stressigt, trångt och hysteriskt.
 Därför valde vi att åka till Alingsås för att julshoppa. Bra val!
 
 Där är lugnt och mysigt, med lagom mycket folk, fin julstämning i butikerna och korta avstånd så man slipper bli alltför trött i fötterna...
 När vi kom hem sjönk vi ner i soffhörnan, tände lilla brasljuset och drack hemmagjord blåbärsglögg. Det är min favoritglögg..! Recept finns här: Ninnis Goda
Ha en fin helg!

Inga kommentarer: