lördag 11 februari 2012

Å, så skönt att det är lördag! 
Har varit en sväng in till stan, köpte bl.a. öronproppar som jag ska ha på jobbet! Joo, för ljudet på förskolan gör mej så himla trött, det låter en del när många barn måste samsas på liten yta...

Jag bakade en jättegod ananaspaj idag, som vi åt till efterrätt. Mums! 

Hade planer på att gå på bio i dag, men orkar inte ge oss iväg igen, så det blir filmkväll i TV-soffan i stället. 

Här kommer en bukett vilda tulpaner,
de skickar jag till min syster som just fått nytt jobb efter att ha varit arbetssökande ett tag. Grattis!!!

6 kommentarer:

Rajson sa...

Ananaspaj, det var länge sedan! Får nog bli ett bak imorgon, är ju så gott! Din fina bild gör mig sugen!
Vad tog din underbara liljekonvalbacke vägen!
Ha detgott!

Ninnie sa...

RAjson; Jag ångrade mej i fråga om liljekonvaljebacken, kände mig lite tjatig i min längtan efter vår o värme...Det kommer ju, man får ge sig till tåls lite bara...!

Freedomtravel sa...

Ser verkligen gott ut! Önskar fortsatt trevlig helg!

Ninni sa...

Kikade på receptet till ananaspajen och det ser jättegott ut på din bild. Kanske ska jag slå till och göra den idag...
Vad skönt att höra att det finns de som får jobb efter att ha varit arbetslösa en tid. Annars är det mest det motsatta här i mina trakter, det ena storföretaget efter det andra varslar om neddragningar.
Ha en riktigt skön söndag!
Kram Ninni

Malin sa...

TACK! Har nog inte fattat det riktigt än! De var verkligen vilda tulpaner! :)

Elena sa...

Säger som Rajson, riktigt länge sedan jag gjorde anananspaj! verkligen dax! :)