söndag 30 januari 2011

It´s Complicated

är en film med Meryl Streep i huvudrollen som jag tittade på igår, och blev glad och varm i hjärtat för det här var en film som är alldeles ljuvlig!
Meryl Streep är så bra i sin roll, åh, jag ville vara som hon...Det här var en riktig må-bra-film, som får en att både skratta och gråta lite. Underbar! Eller ja, ska jag vara helt ärlig så är filmen egentligen en ganska enkel historia; Meryl Streep spelar en ensamstående mor med tre vuxna barn som precis flyttat henifrån. Hon driver ett alldeles underbart mysigt café, och slits i sina känslor mellan sin exmake som spelas av Alex Baldwin, och hennes nye manlige vän, en arkitekt som hon anlitat för att bygga om sitt hus (Steve Martin).
Men det blir en förtjusande film, Meryl Streep lyfter allt, hon är ju helt underbar!

1 kommentar:

Pumita sa...

Ja, hon är en pärla! Filmer som Djävulen bär Prada skulle jag inte se t.ex. men nu var ju hon med och hon var det enda sevärda i den filmen... men en perfekt rolltolkning. Steve Martin tycker jag riktigt illa om men jag kanske får offra mig. ;D