söndag 5 september 2010

...och så är höstresan bokad och klar! I mitten på oktober flyger jag och min syster till Nice, därifrån kör vi vidare till Sainte Maxime där vi ska bo några dagar alldeles vid havet. Med hyrbil ska vi sen åka runt och se oss omkring i vackra Provence. Hoppas förstås på några sköna dagar med mycket sol och vackra höstfärger!
Idag, och, ja hela helgen har det varit alldeles underbart skönt septemberväder med solsken och värme. Härligt! Hoppas det fortsätter så här, så skönt att få njuta av lite sol och värme innan mörka, kalla hösten kommer. Jag har skrivit och läst idag, inför min skolstart som börjar på tisdag! Jag ska läsa en handledningsutbildning på 7,5 p. nu i höst. Det känns spännande och roligt, men också lite nervöst. Det var ju längesen jag studerade....

8 kommentarer:

Pumita sa...

Vilken härlig resa att se fram emot!

Rajson sa...

Pefekt med en skön resa så dä på höstkanten! Underlättar nu när det blir mörkare!

Malin sa...

Åhhhh härliga resa nu igen!!!

Så avis jag blir...när barnen blir större då skall jag oxå!

KRam

Della sa...

Det låter jättetrevligt!

bokhyllan sa...

En höstresa, så härligt!
Lycka till med skolstarten och handledningsutbildningen!

Freedomtravel sa...

Ser härligt ut! Skönt att komma ut och resa nu när det känns som att det bara blir kallare och mörkare...

Ninni sa...

Vad härligt det låter! Skönt att få lite miljöombyte innan vintermörkret kommer. Lycka till med handledarutbildningen! Det blir säkert roligt och intressant.
Må så gott!
Kram Ninni

Efwa sa...

Ni kommer säkert att få det underbart. Det kan behövas att få lite sol och värme i oktober. Ni kanske tom. kan bada.