tisdag 20 juli 2010

Vi målar och målar och målar....
Vi har haft god hjälp med måleriet idag av äldste sonen som har semester och är hemma på besök några dagar. Så bra, för han är inte höjdrädd som vi andra och svingar sig lätt upp på ställningen upp till andra våningen. Mannen vill förstås inte vara sämre utan måste ju hänga på...Pappa/morfar har också hjälpt till idag med det pilliga måleriet runt fönstren. Så himla bra att få lite hjälp!
Häromdagen regnade det här, då passade jag på att åka till handelsträdgården och köpa lite blommor. Jag saknar att ha rabatter i trädgården, och blev så lycklig av att påta i jorden och få det fint med lite blommor i krukor runt huset

1 kommentar:

Marie sa...

Ha, ha, ha fler som sliter i sommaren ser jag ;-) Vi målar också här på landet, men "bara" garaget. Stora huset och gästhuset fixade målaren i våras som tur var. I dag skulle jag ha fått ett sammanbrott ifall jag visste att jag även skulle måla dem. I värmen med alla bromsar är det en riktig utmaning. Förstår att du längtar till dina fina rabatter...........nästa år så :-) Ha det gott i sommaren och tack för boktipsen längre ner.