måndag 26 juli 2010


Pumita gav mig en bokenkät som jag förstås nappar på, fyra frågor ska besvaras:

1. Vad heter boken du läser just nu?
Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón
2. Hur långt har du kommit?
Sidan 117 av 587
3. Beskriv boken med tre ord.
Fängslande, dramatisk, med ett flödande språk
4. På en skala 1-5, hur bra är den hittills?
Det känns redan efter att ha läst de första sidorna i boken att det här kommer att bli en femma, liksom den tidigare boken jag läst av samme författare, Vindens skugga.

Idag skiner solen igen efter en söndag med ihållande regn. Jag var inte ens utanför dörren igår, istället blev det tid för att baka kanelbullar och lite bröd, däremellan läste jag i ovan nämnda bok.
Nu är vi inne i sluttampen på husmålningen, färgen har börjat tryta så jag ska köra in till stan i dag och köpa lite mer så vi kan avsluta det här projektet snart!

2 kommentarer:

Pumita sa...

Hihi, oavsett om det stämmer eller inte, tar jag gärna äran åt mig av det boktipset! ;) Mia hade också läst den precis och var lika lyrisk. Jag gav boken en stark 3:a så jag undrar förstås vad det är för fel på mig. ;) Tyckte att Vindens skugga var ett strå, eller ett par, vassare. Kan hända att det hade betydelse att jag läste den på spanska, kan ha missat nåt. Vindens skugga läste jag på svenska.

Marie sa...

Blev färdig med den boken idag...mycket bra. Kram