måndag 5 april 2010

(Krokusbild från förra året, i min gamla trädgård)
Vilken härlig påskhelg!
Jag har njutit av en underbar vårsol, haft alla barnen med respektive hemma, umgåtts med föräldrar och syskon i föräldrahemmet, ätit massa god mat och påskgodis, träffat vänner, varit på härliga joggingturer i morgonsol, och varit ute på sköna vårpromenader, suttit på fik ute i vårsolen....Härligt!
På påskafton var det alldeles underbart i solen. Vi plockade fram några trädgårdsstolar ur garaget och ställde utanför altandörren, i gruset där. Så skööönt i den varma vårsolen! Men å, vad jag längtar efter en altan...lite gräs...och blommor! Snart kan vi väl sätta igång med utearbetet hoppas jag.

Men idag är det kallt, grått, mulet, lite duggregn. Jag passar på att tvätta, läsa lite bloggar och skriva lite. Känns sådär att gå tillbaka till jobbet i morgon....hade mer än gärna haft en hel veckas påsklov!

2 kommentarer:

Della sa...

Låter som att det har varit en väldigt fin helg!

Marie sa...

Hej vännen. Låter som du haft en underbar påskhelg. Häääärliga krokusar du frestar med. Ha det gott i vårsolen.