torsdag 29 oktober 2009

Vilken fin dag idag, blek sol som faktiskt värmde i ansiktet, från en blå himmel.
Då är hösten härlig!
Jag var trött när jag kom hem från jobbet idag, har jobbat lite extra denna veckan eftersom ena kollegan är på semester, den andra är sjuk.
Men efter en löprunda i skogen fick jag ny energi, och så blev det bullbak efter det! Inget doftar väl godare än nybakta bullar...mmmm.
Bull-lådan i frysen var helt tom, så det behövdes påfyllning. Sen jag testat Leila Lindholm recept på kanelbullar gör jag aldrig några andra bullar än dem. De är supergoda!

(bild lånad från nätet)

Igår gjorde jag en god fiskgryta, med lite thaismak, den blev jättegod! Det var längesen jag lade in några recept på Ninnis Goda, men nu finns det receptet där, och så ett recept på en mycket lättgjord och mumsig bär eller fruktpaj.

2 kommentarer:

hugan sa...

Jag blir så imponerad att du får sån energi efter tuffa arbetsdar!!
Sitter själv långt ner i soffan..borde röra på mej!
Ha nu en skön helg!

Marie sa...

Så skönt att hitta något som ger energi, när man känner sig trött. Och bullar kanske man skulle baka, får gå in på din andra sida och se vad som finns.