tisdag 13 oktober 2009

Tisdagstema

Texturer/MönsterTräd är vackra tycker jag....
Fler fina mönster och texturer ser du hos
TISDAGSTEMA.

På tal om mönster:

Vi håller på att välja tapeter till övervåningen i vårt nya hus.
Ojojoj, det är inte lätt!
Det finns ju hur mycket tapeter som helst att välja på.
Bottenvåningens tapeter har vi redan valt, och det var svårt det med, men övervåningen är ännu svårare i och med att vi inte riktigt vet hur det kommer att se ut där.
Vi har ju inte varit inne i huset, för det finns ju inte än...!
Bottenvåningen har vi i alla fall sett, då vi varit och tittat i ett sådant hus vi ska ha. Men familjen som bor där har ännu inte inrett övervåningen, så den har vi bara sett på ritningen än så länge.

Mönster och färger bara snurrar i mitt huvud just nu...

10 kommentarer:

sinneskatten sa...

Att välja tapeter är inte lätt om det finns många man faller för.
Men din bild på trädets bark är mycket vackert!

Rolle sa...

Mönstret i barken var vackert, Tänk vad naturen kan göra.

Artlover sa...

Det är sådant här jag vill se. Mycket bra bild(er) till temat.

Olga T sa...

Naturen bjuder på många mönster och denna bark är vacker!

Anonym sa...

Ja, trädet var verkligen vackert! Jag samlar på trädstammar...

christina sa...

Naturen är fylld av vackra mönster!!

Margareta sa...

Ninni det är både roligt och oerhört svårt att välja innan något är färdigt. Vi har bott här i fem år nu och allt har vi valt. Långt innan huset var färdigt. Jag var påverkad av mina söners och andra hem. Jag skulle minsann ... vara tuffare i mina tapetval.
Vi hade inte bott här så länge när min man sa, vad tror du att vi först kommer att ändra på? Jag har alltid haft vita väggar, ja en vit pastell med eller utan struktur. Jag vill ha så igen. Allt går så mycket lättare att kombinera till ljusa väggar. Jag förstår lite hur du har det.
Nu till ditt träd, jag gillar allt som har med trä och träd att göra. Det är vackert och sådana variationer naturen har skapat. Jättefint /Margareta

Mona sa...

Fantastisk vacker bild. Naturen är underbar. Lycka till med tapetvalet!

Marie sa...

Naturen är vacker, och du har fångat det så fint på bild.

Vad det gäller tapeter är det kul att det är lite mer mönster nu, efter allt vitt i olika nyanser. Lycka till med tapetval, och alla andra val som följer med nytt hus.

Kram

hugan sa...

Vackert mönster på trädbarken!

Inte lika självklart att välja ev. mönster på väggarna nej;) Samma här, skulle åxå välja tapeter innan allt var klart...vissa väggar är självklara, men i det stora hela inte alls! Nu är det 80%ljusa väggar!
Å andra sidan-det går alltid tapetsera om senare!
Lycka till!