fredag 16 oktober 2009

Idag fryser jag och drömmer mig bort...
till exempel till den här stranden på den grekiska ön Kefalonia,
där havet är blått och alla parasollerna är orange.
Idag är det ju fredag, och dags för
där är det dessa båda färger som gäller idag.

Idag har det snöat här, såpass att det blev lite vitt på marken. Men det regnade snart bort. Vilken tur, inte kan vi ha snö redan i mitten på oktober!?!
Oktober ska vara knallblå himmel, färgsprakande löv, sol som fortfarande värmer lite om dagarna och klara, kalla mornar.
Inte snö.

5 kommentarer:

Eva-Marie sa...

Helt UNDERBAR bild - kunde ge mig tusan på at det var från Grekland! Härligt - nu längtar jag dit!

Jah Hollis sa...

Det var annat än alla höstmotiv vi sett i denna färgkombinationen. :-)

Marie sa...

Grekland är ett plats att alltid längta till. Kefalonia är en av de öar jag ännu inte besökt, men jag har den på listan över öar jag vill till. Kram och ha en färgsprakande söndag!

Rajson sa...

det var en skönt värmande bild!

Marie sa...

Mmmmm DÄR vill jag också vara nu när det börjar bli urrigt ute. Absolut bästa bidraget! Klockrena färger.