måndag 31 augusti 2009

Idag är det den sista dagen i den sista sommarmånaden, augusti. I morgon är det den första höstmånaden, september. Precis som varje år känns det som att sommaren gick alldeles för fort förbi. Och som att det är en hel evighet tills det blir sommar nästa gång....

Jag hoppas vi får en mild och solig höst nu, det vore skönt.

Jag har inte haft så mycket blogg-lust på sista tiden. Det har hänt så mycket annat som tagit tid och kraft.

Men även om jag inte haft så mycket egen inspiration att blogga, så har jag surfat runt bland andra bloggar och hittade bland annat den här fina bloggen som skrivs så underbart bra av en svensk tjej som bor på Korsika, och den här som skrivs av en annan svenska som bor i vackra Provence i Frankrike. Det är intressant att läsa om hur det är att leva i ett annat land än Sverige, och jag njuter av vackra bilder från södra Europa och önskar att jag också hade det så där varmt och gott....För två år sen var jag några dagar i Provence under några härligt soliga novemberdagar,
sådan önskar jag att hösten kunde bli i år...
och jaa, ända in i november tack....!

2 kommentarer:

Malin sa...

Hoppas vi får det lika fint nästa vecka!

Marie sa...

Jag delar din önskan - och idag var det 21 grader här och härligt. Vilken underbar bild du visar...och så kul att läsa om andra länder, människor, kulturer - livet på andra platser. Ska genast in och kika lite. Kram