söndag 2 augusti 2009

FOTOTRISS

Så här ser det ut där jag är idag:

Idag har jag och min man varit på en liten utflykt till den lilla staden vid vattnet, Ulricehamn. Här finns ett ganska nytt kallbadhus, och en mysig strandpromenad vid sjön Åsunden.
När vi kom hit såg jag en kvinna på parkeringen som jag tyckte liknade Tina Ahlin, ni vet hon som sjunger och spelar piano och har varit med i "Så ska det låta".
Vi promenerar ner till stranden en bit efter denna kvinna, som där möts av en annan kändis, Marcus Ubeda. Det VAR alltså Tina Ahlin, hon skulle sjunga i kväll här i Ulricehamn tillsammans med bland andra Sanna Nielsen m.fl. på allsångskväll.
Vi strosar runt vid vattnet, går ut på den långa bryggan till det fina nybyggda kallbadhuset. Här kan man äta om man vill, det verkade vara mycket god mat, men restaurangen var helt tom på gäster, och det förstår jag för priserna var mycket höga...!
Vi åt istället på Bryggan café, bistro och bar, som ligger vid strandpromenaden i det röda huset med de höga fönstren.Jättegod pasta med heta räkor, mmm, det var verkligen gott! Under tiden som vi åt fick vi höra musik, de repade inför allsången i kväll....

Imorgon är det dags att börja jobba igen efter fem sköna lediga veckor.
Det känns...sådär.
Att vara ledig är så skönt....
Fler Fototriss-bilder ser du HÄR!

10 kommentarer:

Olga T sa...

Vackra bilder! Ulricehman var länge sedan jag var i.

Anna tassar in.. sa...

Men så fint det är i Ulrice..och att träffa på Tina ger ju lite extra glans åt dagen..mmm och lite gott att äta..perfekt

Charlotta sa...

Har aldrig varit i Ulricehamn på sommaren. Verkar som om jag missat något av livets vackra...
Riktigt fina bilder :)

Anonym sa...

Vilka fina foton från fint ställe.
Maten ser jättegod ut.
Vad mysigt med ett kallbadhus alldeles där vid vattnet.

strömma

Susanne sa...

Oj, där ser det ut att vara en riktig idyll=). Fina bilder!!! Mvh Susanne

hundenstina sa...

Mysiga bilder ... Jag gillar ettan bäst!!! Ser ut att vara mycket ''Lugn och Ro'' där.

Jah Hollis sa...

Det ser ju ut att ha varit en trevlig dag. Och i dessa tider ska nog restaurangerna akta sig för att skrämmas med för höga priser.

Monica sa...

Härliga sommarbilder! Det sset så mysigt ut med kallbadhuset, där längst ut på bryggan :)
Tjingeling
Monica

Ninni sa...

Ett nytt kallbadhus...så ovanligt! Ulricehamn tror jag aldrig att jag besökt tyvärr. Det ser väldigt mysigt ut. Maten ser ju väldigt god ut också!
Kanske får ta oss en tur dit så småningom...
Kram Ninni

Poppins sa...

Ulricehamn, där har jag aldrig varit. Det ser mysigt ut. Tänk så många pärlor det finns att upptäcka!