måndag 15 juni 2009

Joo, så kom solen tillbaka igen!
Igår kunde vi faktiskt sitta ute på altanen och fira sonens födelsedag. (Ja, fast det blåste ganska kallt). Idag har det varit ännu lite varmare, solen värmde gott på eftermiddagen. Hoppas det håller i sig!

Bara två veckor kvar nu tills jag går på semester. Denna veckan och nästa, sen är jag ledig i hela fem veckor!
Det ska bli så skönt.
Det sägs att man ska varva ner inför semestern, ta det lite lugnare och stressa av.
Men på min arbetsplats är det liksom tvärtom. Man varvar UPP inför semestern.
Aldrig är det så mycket att göra som nu! Idag på förmiddagen har jag suttit tillsammans med chefen/rektorn och två kollegor på vår förskola och skrivit det sista på kvalitetredovisningen. Skönt att vara klar med den! Efter jobbet hade vi föräldramöte för de "nya", föräldrar till de barn som ska börja hos oss till hösten.
En punkt till avklarad innan semestern....

Mina vallmo har blommat, de slog ut när det regnade som mest, och nu är de redan överblommade. Så vackra, men så kortlivade...

5 kommentarer:

Miss Marie sa...

skicka upp solen hit! :)

Marie sa...

Ja solen visar sig äntligen från en klarblå himmel här i Stockholm idag. Det blir fotorunda i sta´n tillsammans med dottern, "lilla" F. Vackra bilder på ett kort liv du visar upp. Må gott vännen.

Tuvstarr sa...

Bara två veckor kvar, det låter härligt. Och fem veckor semester i sträck - det är en fin sak hos er i Sverige. Jag är lycklig att får tre veckor, för vanligtsvis har man två här.
Jobb inte för mycket, du har ju också att packa för Kreta :-)

Mie sa...

I år ska jag ha sen semester så förhoppningsvis hinner det lugna ner sig lite innan jag går:)
Vackra bilder!

Marie sa...

Visst är det ofta så, innan semestern stressar man något väldigt med att bli färdig med allt. Hoppas ändå att du får några lite lugnare dagar innan semestern börjar, och att du sedan bara kan njuta av lediga dagar. Kram