måndag 18 maj 2009

I lördags var jag i Göteborg.
Vi parkerade vid kanalen, med Trädgårdföreningen på andra sidan vattnet. (vet inte vad gatan där heter...) Strosade runt, tittade på folk och kikade in i en del affärer. Solen sken och det var nästan sommarkänsla över stan.
Fikade på ett trevligt gammaldags café,
och hittade en mysig affär full med vackra ting.

När vi skulle vända hemåt igen var Göteborgsvarvet i full gång. Oj, så många som kämpade på och sprang genom stan! Men vänta nu....bilen parkerade vi ju på andra sidan avspärrningen för löparna....hur sjutton ska vi komma över?! Jaa, det blev en låååång promenad, ända ner till Operan, där man kunde ta sig över via en gångbro in i Nordstan. Och sen ungefär lika långt- eller iallafall halva sträckan igen-för att komma till bilen.

Söndagen tillbringades mest ute på altanen, solen sken varmt och gott, mina irisar-de som jag visade i knopp häromdagen- blommar för fullt...

...och jag läste ut den andra boken i Millenium trilogin;

Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson
Jag tänker inte skriva så mycket om den, det är ju en bok som väldigt många har läst tror jag. Jag tyckte att den var bättre än den första boken, det är en riktig bladvändare, svår att slita sig ifrån. Jag gillade att den fokuserade mycket på Lisbeth Salander och att man fick lära känna henne lite närmare. Boken slutade på ett sätt som gjorde att man vill fortsätta på nästa del omgående. Det ska jag dock inte göra, för jag har inte den delen. Än.

Istället började jag läsa i den här boken i går kväll:
Vila på gröna ängar, av Anne B Ragde.

Så skönt att denna veckan bara har tre arbetsdagar! Jo, för jag har tagit ut kompledigt på fredag, och ser fram emot fyra dagars ledighet nästa helg.

2 kommentarer:

Rajson sa...

Ja du, det gäller att tänka på allt när de är löparfest i stan!
Vi gjorde samma misstag förra året!
I år höll vi oss på "utsidan".Kul med denna folkfest.
Ska nog kika på affären du visar på onsdag när jag åker ner och firar stora dottern!
Ha det gott!

Malin sa...

Se där kanske vi också kikar in om några veckor!!
Jag har varit inne i en orkar inte läsa period.

Kram