tisdag 20 januari 2009

Tisdagstema

SKYLTAR
är denna veckas TISDAGSTEMA
Jag visar en liten skylt av målade kakelplattor som satt på ett hus i den andalusiska bergsbyn Frigiliana.
Jag vet inte riktigt varför den sitter därvid husets dörr, men vacker är den.
Och så måste jag ha med den här roliga skylten. Den stod på disken till en butik i Århus, Danmark när vi var där i somras. Vi fick se den genom skyltfönstret en kväll när vi strosade på stan.
Man kan tolka den texten på många sätt, men vi skrattade iallafall..!

7 kommentarer:

Ulrica sa...

Den översta skylten är supergullig, en sådan skylt skulle jag vilja ha vid min dörr oxå. Den andra var verkligen lustig och det finns ju utrymme för tolkning....

Della sa...

Fniss, fniss!

Pumita sa...

Underbara (den övre vill jag ha!) och roliga skyltar!

Anonym sa...

Hej Ninnie! Fina skylt-bidrag och fin blogg! Tack för din kommentar på min sida - toaskylten är från 1949 när huset byggdes...Ha det bra/Mvh Sally

sallysplanet.blogspot.com

Anonym sa...

Härliga skyltar, den Andalusiska är så vacker. Eva

Mie sa...

Ha ha men den danska var mycket roligare:)

Marie sa...

Fin andalusiskt skylt. :-)