söndag 23 november 2008

Den här boken damp ned i min brevlåda i fredags. Nu blir jag jättesugen på att läsa den, jag gillade den första boken i serien, Svart som natten, så jag hoppas att denna är lika bra. Jag har inte läst så mycket den sista tiden, började på två böcker som jag inte orkade avsluta för jag tyckte inte om dem. Egentligen har jag inte haft tid att läsa för mitt eget nöjes skull heller, för jag håller på att läsa en bok om barns språkutveckling, för jobbet skull.
Men häromdagen började jag läsa Karin Fossums bok, Den som älskar något annat. Den är väldigt bra, så snart den är utläst så ska jag läsa den här!

Jag är med i en bokklubb sen några år tillbaka, som jag är väldigt nöjd med. I andra bokklubbar måste man ju komma ihåg att avbeställa böcker man inte vill ha, varje månad. Och det kommer jag aldrig ihåg...Men så hittade jag den här bokklubben. En trevlig kvinna ringer hem till mej 2 ggr/år, och jag beställer då de böcker jag vill ha under halvåret framöver från en brochyr som jag fått i god tid innan hon ringer. Perfekt! Inga oönskade böcker eller krångliga returer.
(Man kan ju låna böcker på bibliotek med, men jag glömmer ju alltid att lämna tillbaka dem i tid...)

Vi har fått lite snö, och himlen har varit molnfri och knallblå de sista dagarna. Härligt! Man blir så mycket gladare av solljus, blå himmel och lite vitt på marken. Hoppas det varar ett tag!
Jag har bakat en ny kaka idag, med clementiner i. Mumsig! Receptet finns hos Ninnis Goda, varsågod att provsmaka!
(bild lånad från internet)

3 kommentarer:

Pumita sa...

Låter väldigt smidigt! Annars är ju nackdelen med såna här klubbar att man får en massa böcker som man glömt att avbeställa.

Rajson sa...

Var med i "Månadens Bok" i många år och det blev rätt många oönskade böcker.En del av dssa var ju fynd men det blev rätt dyrt i längden.
Läser nästan bara när jag är långledig.Så senaste veckan har det blivit några stycken riktigt bra.Kanske skulle tipsa om dessa.

Malin sa...

Men jag blir ju nyfiken på vilka två böcker du ratade för att de inte var bra?