söndag 20 juli 2008

Nää, sommarvarmt är det inte. Går här och väntar på att det ska bli riktig sommar. Och då menar jag sommar då det är övervägande soligt (istället för övervägande molnigt), temperaturen ska vara över 20 (inte runt 17-18) och vindarna ska vara varma. Då är det riktig sommar. Tycker jag. Men ok, det är ju inte regn i mängd iallafall. Och solen skiner då och då. Men att behöva huttra och svepa om mig en pläd när jag sitter på min altan. Och tänka på vad jag ska ta på mig så jag inte ska frysa när jag går ut. Shorts? Kjol med bara ben? Nää, inte...Och att grilla och sen sitta inne och äta för att det är för kallt ute; vad liknar det? Inte sommar iallafall...

Men imorgon åker vi till Österlen! (Kanske bättre väder där?) Vi ska bo på på Hammenhögs Gästgivargård. Österlen har en stor plats i mitt hjärta, men nu var det några år sen jag var där sist.

4 kommentarer:

Rajson sa...

Men nu kommer solen snart och först till Österlen!Du åker åt rätt håll.
Var ju där en snabb sväng,men det blev inte mkt mer än golfbanorna.Denna ljuvliga plats.
Hoppas du får en skön vistelse utan fliströja!

Desiree sa...

Österlen är vackert. Ha det så trevligt.

hugan sa...

åå vad jag blir avunds!! först Århus o nu Österlen, jag säger då det....nä jag hoppas ni får njuta av sommar och sol! för som du beskrev det så bra, det är inte riktig sommar när man grillar ute o springer in för att äta...ha det gott!

Anonym sa...

Jag gissar att du fick fint väder till slut du med. Man måste få känna att det är sommar på riktigt, med shorts o linne fr morgon till kväll.