söndag 11 maj 2008

Pingst!
Vilken underbar helg det har varit, som sommar nästan. Sol från en molnfri himmel, och termometern visar +23 grader. Kan man ha det bättre?
Vi har grillat flera gånger om, det är ju så gott! Det har varit både kyckling, lax och köttfärs på grillen. (Ja, inte samtidigt då, men vi har ju haft flera dagar på oss att använda grillen) Igår blev det lite mumsig efterrätt också, rabarberpaj med glass, inget är väl godare än syrlig rabarber nu på våren!

I solstolen på altanen har jag hunnit med att läsa ut den här boken, och börjat på den här som verkar bra. (Har inte hunnit så långt än.)
Eftersom var och varannan människa redan läst "Män som hatar kvinnor "så skriver jag inte så mycket mer om den än att jag tyckte den var bra! Och måste förstås läsa de två följande böckerna med. Fast inte än, vill som sagt läsa något annat emellan.

Idag har vi varit till Göteborg en sväng. Jag provade den här klänningen, men den passade inte alls på mej...vilken tur, för den var attans dyr! (2000 kr.) Provade en hel del andra klänningar med, men något köp blev det inte.... Det var så mysigt att gå på stan idag, folk är glada och sommarklädda, i parkerna runt kanalen sitter det folk på gräsmattorna och njuter av livet, utecafeerna är fyllda av besökare, glasskioskerna har öppnat och säljer min favoritglass, Cornetto Citron. (Mums!) Göteborg är verkligen en sommarstad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hade gärna varit i Gbg idag!!!
Jag gillade verkligen Stieg Larssons böcker, alla 3!

hugan sa...

som en annan värld....vädermässigt...men jag gratulerar dig till sommar och sol och hoppas du ska finna en fin och inte så dyr klänning snart!

Della sa...

Du verkar ha haft en bra pingst!