fredag 18 april 2008

Apropå onsdagens bild...(och nu gick det att lägga ut bild igen!)


Jag älskar pioner!!!
Det är min absoluta favorit bland blommor. Ingen annan blomma är så enorm, så ljuvlig, så fantastisk som denna. Och de sorter som doftar, mmmmm, finns ingen doft som påminner mer om sommar.
Min trädgård är liten, men pioner har jag, och de trivs så bra här hos mej. Tror de känner hur mycket jag älskar dem...

Och nu är de på väg upp ur jorden igen. Fantastiskt att följa de första vinröda spirande bladen till dessa stora, tunga blommor i rött, rosa, vitt och gult.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med, de är fantastiskt vackra, jag är oxå lycklig ägare, men bara till en sort.

Åsa sa...

Håller oxå med! De är helt underbara. Särskilt de doftande :) Höll på att fullkomligt gå av på mitten då jag upptäckte att min galna pappa grävt upp och slängt trädgårdens stors pionbuske (vet ej sort) som år efter år bara fick fler och fler underbara blommor. Det borde vara förbjudet att förfula trädgårdar genom att ta bort sådana skönheter!

Desiree sa...

Supervackra Pioner! Är de tagna från din trädgård förra året?

Ninnie sa...

Jaa, de flesta pionerna är min egna, den vita är från en pionrabatt i stan.

Anonym sa...

Här är en pionälskare till, men med balkong för jag nöja mig med köpta snittpioner.