torsdag 31 januari 2008

Det blååååser! Nu är det dags för en ny storm, och denna gången kanske det blir storm, för denna stormen har faktiskt fått ett namn; det är Tuva som är i antågande! Det snöar/regnar och blåser så det rister i fönsterrutorna.

Jag har sån träningsvärk idag....Igår var jag på en konferens tillsammans med ett antal övriga förskollärare i kommunen. Konferensen var förlagd till "Hälsans Hus", och en av dagens åtta arbetstimmar var vikt till ett pass bodypump. Bodypump är en timmes styrketräning i grupp till musik där du tränar igenom hela kroppen med hjälp av en skivstång. Det var roligt att pröva på, men jag har så svaga och otränade muskler i mina armar märkte jag igår, så det var väldigt jobbigt. (Kanske borde träna mer sånt...?)

Å så är det fredag igen imorgon. Veckorna går så otroligt fort! På lördag kommer min äldste son och hans flickvän hem och hälsar på. Jag längtar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Bodypump är inte att leka med..haha!

Nu för tiden får jag inte pyssla med så hård träning dessvärre, har en mycket taskig rygg och jag blir sämre av att styrketräna!
Har blivit rådd till att börja med yoga..ska försöka hitta nån kurs under våren!
Ha det gott och mys med sonen..ska jag göra..kramen Ninni

Desiree sa...

Här har det blåst rätt bra också de senaste dagarna. Håll i hatten och visst är det toppen att det är fredag imorgon!

Cattis sa...

Powerwalks tror jag på ~ verkligen. Eller att gå med stavar. Om man gör det på rätt sätt och inte bara petar lite i otakt med dem ;-)
Att hålla igång på något sätt som passar en är såå viktigt.

Ja vi har roddat runt med gamla grejor *s
Sängen som ena dottern sover i har maken sovit i som barn... De stod i svärmors källarförråd och är jätteskön. De senaste året har den använts till tonåringen. Slitstark säng *hihi.
Här är så grott och nog ser det aningen blåsigt ut...

Hoppas det inte blir alltför mycket Tuva...

Ha en positiv dag!
Kram
Cattis

Miss Marie sa...

vi får hålla i oss så inte Tuva blåser bort med oss! ha en trevlig helg! :)

hugan sa...

Tuva når inte hit upp, däremot så snöar det ordentligt, men det gör mej bara gott!

Ajabaja, bodypump...ungefär som min gympa! den som gjordes för andra gången igår kväll, men det känns skönt i kroppen-efteråt..!

Mysig helg på dig!

Rajson sa...

Det låter svettigt men nyttigt.Borde träna mer men har svårt att binda upp mig med tider på fritiden. Vill göra nära jag"känner" för det och det gör jag tydligen alldeles för sällan!
Ha det mysigt med son med flickvän.Jag åker nog och hälsar på en studernade dotter i Göteborg i morgon.Får väl tröst shoppa i det trista vädret!