söndag 30 december 2007

SOLEN SKINER! Och då kan man ta kort...Måste visa ett par vinterblommande skönheter. Orkideérna, den ena har blommat oavbrutet sen i somras, den andra är på väg att slå ut nu efter att ha vilat sen i mars-07.

Och så min bouinganvillea, som jag köpte i Spanien för 6 år sen. Den har stått ute hela sommaren, ända in i slutet på oktober. När den kom in tappade den nästan alla sina blad, men strax efter började den att blomma. Nu är den full av rosa blommor. Såååå fin!














3 kommentarer:

Åsa sa...

Underbart!Jag ska försöka fota en av mina fantasiska hyacinter. Kika gärna förbi och se hur det gick:)

Miss Marie sa...

åh, vilka underbara foton! jag älskar blommor =)

Pumita sa...

Vilka härliga orkidéer! Upptäckte precis för en stund sedan att min som har vilat i en månad kommer med ett nytt skott redan. Behöver nog lite näring för att orka hela vägen.

Ett riktigt Gott Nytt År!