söndag 9 december 2007

Helgen är snart slut. Alldeles för fort gick dagarna, precis som vanligt. I lördags var jag, min syster och min mamma på julmarknad i stan. Mysigt, mycket folk och julstämning. Mycket gott att provsmaka på; glögg, julgotter, sill, bröd m.m. Men jag köpte ingenting ätbart, däremot en ullig ängel och lite juldoft i små påsar.


Idag har vi varit i Trollhättan. Handlade julklappar där, sen var vi och hälsade på sonen och svärdottern. De hade så juligt och mysigt i sin lilla lägenhet. Vi fick god fika med frestande saffranskaka, pepparkakor, glögg och så kaffe. Allt var hemmabakat förstås och jättegott!
Sen var det en mörk och regning resa hem. Nu väntar soffan och en bra film! Vi har ju några att välja på...Annars kan man ju se på "Love Actually" som kommer på TV ikväll. En romantisk kärlekskomedi med mysig julstämning, precis vad man kan behöva en mörk decembersöndag!

1 kommentar:

Cattis sa...

ååå...missade love actually...
den skulle jag ju sett...mmm
låter som en mysig söndag ~ ängeln är såå söt.
Jag älskar orchideér:-)