söndag 11 november 2007

Igår var det tvätt och städning - de vanliga lördagssysslorna. Lite lunch, och sen gick mannen och jag på en skön (men kall, solen började gå ner redan vid 15.30) promenad.

Äldste sonen kom hem på snabbvisit, å så härligt att få träffa honom! Jag saknar honom hela tiden, sen han flyttat till en annan stad...Samtidigt som jag är så glad att han trivs med sitt liv där han är, och att vi "lyckats" med uppgiften att fostra en sån trevlig ung man! Tyvärr var inte rara flickvännen med, hon hade "barnvaktsjour", för en släkting som är på gång att få bebis.

Sonen kom lämpligt för att äta kvällens middag. Vi hade gäster till middag igår, min bror och hans sambo. Trevlig kväll, tack för igår J och C!
Jag bjöd på Vitlökspocherad lax med lime-romsås.

Till det åt vi tagliatelle, bröd och sallad. Gott!
Till kaffet blev det marmorerade brownies med hallon, mums...


Idag ska vi åka till Göteborg. Yngste sonen behöver vinterskor/kängor, och så ska vi passa på att gratulera svärfar/farfar på fars dag. Kanhända hinner mamman med att kika in i några roliga affärer också....?

Solen skiner, ha en skön söndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för god mat och trevlig kväll/J

Anonym sa...

Du är för gullig du. Det är allti lika roligt att komma och hälsa på. Synd att jag inte kan komma oftare. Vi syns på lördag!