lördag 15 juni 2024

 Vart tog sommaren vägen?
Ja, det ÄR ju sommar förstås, 
men jag vill ju ha SOL och blå himmel och värme när det är sommar!!!


Så här såg det ut i morse när jag var nere vid bryggan och tog mitt morgondopp.

Ja, jag tycker alltid om att bada,
men en sån här morgon (faktiskt ändå 16 grader i vattnet) blir det inte mycket till simning.
Bara ett snabbt dopp.
Skönt ändå, bästa sättet att börja dagen på.


En regnig skogspromenad.


Någon tittar på mig, ser ni?!?



Efter regn kommer sol,
så är det ju trots allt!



Regnbågen skymtade en kväll när vi var ute och gick.


Och sommarblommorna frodas!


Smultronen har mognat!
Vi hittade många på väg ner till sjön en dag när jag hade hämtat Sam och Sally från förskolan.
Men bada kunde vi inte den här dagen...



Vi hälsade på grannarna istället,
de fina hästarna i hagen.

Sen gick hem igen och lekte inomhus.
Sam ordnade till ett träningspass för sig och lillasyster.



Kolla! Lika stark som Pippi!!

❤️ ❤️

3 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Jag kan tycka att det är skönt med varierande sommar, är lite kämpigt att orka en hel sommar annars om det endast är varma heta dagar, i alla fall tycker jag så. Så ljvliga och fina foton du visar och rådjur så vackra.

Hannas krypin sa...

Jag vill också ha värme nu. Samtidigt är det skönt att det bjuds på lite svalare väder med då jag inte gillar när det blir för varmt. Härliga bilder du bjuder på.

Channal sa...

Hej Ninnie! Här har vi haft sköna dagar, 21°-22°. Hoppas det håller i sig till midsommar! Härliga sommarbilder på rådjur, smultron och gulliga barnbarn. Ser mysigt ut trots kyla och regn. Hoppas solen även kommer till er på Västkusten.

KRAM till DIG! Anna