torsdag 7 mars 2024

Det var längesen jag varit så här däckad av en förkylning,
eller influensa eller vad det nu är som jag dragit på mig.
Snart två veckor sen jag blev sjuk, och ännu har det inte gett med sig.
Usch, så segt och jobbig!

Å, som jag längtar ut i skogen på mina promenader!
Dem som jag behöver för att må bra.
Men jag har inte orkat ta mig ut några längre sträckor. 

En solig dag i början på veckan såg det så härligt ut,
då jag var bara tvungen att gå de dryga 150 meterna ner till sjön.


Sjön var intensivt blå!
Men det blåste isande kalla vindar,
så trots att det såg vårigt ut så var det vinter i luften.
Men å, så skönt med lite luft!


I går kände jag mig rätt ok,
och gick ut i skogen en kort sväng.
SÅ härligt!

När jag kom hem igen så slängde jag bort alla vissna ljung- och höstplanteringar,
åkte till affären och köpte lite vårblommor och planterade i några krukor.
Vårlycka!



I natt har det varit flera minusgrader,
men jag tror de har klarat sig!

Titta vem som kom på besök vid fågelbordet igår:


Rödhaken!
Tillbaka från varmare trakter,
ja, jag tror att de är flyttfåglar.

Och så den här söta:




Visst är den fin?!?


Idag skiner solen och himlen är blå,
det är frostigt och kallt.
Men det är ju VÅR!
Eller hur?!?

2 kommentarer:

Mirre sa...

Så fina bilder och samma smitta som omsluter det som. Väldigt ihärdig och man blev verkligen jättesjuk. Fortsätt krya på dig

Hannas krypin sa...

Men åh så segt. Krya på dig. Härliga bilder bjuder du på. Vackert där vid sjön!