tisdag 30 januari 2024

Vintern blev grå och trist.
Igår var vädret som ett ingenting!
Vindstilla. Färglöst. Varken varmt eller kallt.
Ingenting.


Gårdagens promenad till min badklippa,
där isen ligger i tjocka flak.
Jag satt här och lyssnade på isens sjungande och knakande.
Och hörde även ett försiktigt fågelkvitter - 
vårkänslor hos fåglarna måntro??

Idag har det däremot regnat!
Och det har varit mer eller mindre mörkt hela dagen.
Tråkväder.
Å, vad jag längtar efter vår..!


Jag har varit inomhus mest hela dagen,
förutom att jag åkte en tur till affären.
Hade alls ingen lust att går ut.


Min favoritlampa. Lampfoten, från norska Graveren
 är köpt i secondhandbutik för några år sen. 
 Och så en av mina dalahästar.
Ja, jag har flera stycken.
Tycker de är så fina, och det har jag alltid gjort. 


Jag fick min första dalahäst när jag var 2 år gammal, 
vet inte av vem. 
Den har jag fortfarande kvar.
Lite skavd på öronen, annars i fin form med tanke på att jag lekt med den!



Lördag-söndag var vi hundvakter!
Den här karamellen var här,
fina, goa, snälla Tage.


Å, vad jag tycker om denna fina hund!
Ja, jag har fortfarande svårt att fatta att jag kan vara med en hund.
Jag som alltid varit panik-rädd för alla hundar.


Utom denna!
Det gör mig både lycklig och stolt över mig själv.

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Underbara bilder som alltid hos dig! Älskar bilden på dig två år! Så fint med dalahästar. Jag har två nere i hallen.

Här har vi också ett grått tråkväder med fulsnö. Inte kul! Februari går fort... snart har vi vår! Hörde talgoxen häromdagen. Ett vårtecken.

KRAMAR Anna

Från Glam till Damm sa...

Hej Ninnie,

Så fina bilder.

Så kul att du har så många Dalahästar. När jag bodde utomlands hade jag alltid ett par framme, det kändes viktigt. Älskar den gröna med hjortron. Det är Sälen-hästen. En sådan måste jag nog köpa nu när jag har så mycket grönt i det här huset :-)

Ha det gott!

Varm Kram,
Anneli