fredag 19 januari 2024

 Igår var det en gnistrande kall vinterdag,
och jag var på begravning.


Min farbror - en av pappas fyra yngre bröder, den näst yngste -
gick hastigt bort i sömnen några dagar innan jul.
Han var en person som utstrålade trygghet, glädje och värme.
Saknad av så många.


Det var en vacker, sorglig men samtidigt ljus och fin begravning.
Med mycket musik och sång, något som min farbror ägnat sig mycket åt i sitt liv.

Min pappa orkade dessvärre inte följa med på begravningen.
Tråkigt men vi tog bilder som jag ska visa honom.


Så mycket blommor,
kistan blev helt översållad av dem under avskedet.
Det känns konstigt när en person som funnits hela ens liv så plötsligt försvinner.
Jag blir återigen påmind om att ta vara på det liv jag har.
Leva NU!
 Njuta av livet och vara tacksam för varje dag.


Även idag skiner vintersolen,
snön gnistrar och jag har förstås varit ute.


Det har snöat, 
på sjön ligger ett vitt, fluffigt täcke nu!


Eftermiddagssol!

🌷 Och veckans färgglada tulpaner!🌷




NJUT av helgen!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Ett fint avsked med så många vackra blommor. Alltid tragiskt med avsked och speciellt när din farbror rycktes bort så hastigt. Dina tulpaner är ljuvliga... favoritfärger!

Tack för dina gulliga ord hos mig! Önskar dig detsamma, ha en fin helg, vila och ta det lugnt! KRAMAR Anna

Från Glam till Damm sa...

Hej Ninnie,

Jag beklagar bortgången av din farbror. Men så fint avsked med vackra blommor och hälsningar.

Ja, verkligen. LEV NU. Så mycket död omkring en att man måste påminna sig själv om att aldrig ta något för givet. Prioritera i livet så att det som är viktigt på riktigt kommer först.

Varm Kram,

Anneli