onsdag 1 november 2023

Första november.


Ja, det är inte min favoritmånad.
Höstens färger börjar försvinna,
det grå och färglösa tar snart över helt och hållet.


Soltimmarna blir färre och färre.
En tung månad tycker jag...
Jag känner ännu mer av min trötthet och energibrist.


Men...
Det är ändå på något vis en lugn och kravlös månad.


Och jag är glad över att jag trots allt har tid och möjlighet att gå ut 
och ta vara på dagsljuset mitt på dagen, 
eftersom jag ju inte jobbar.


För jag är övertygad om att tillgången på dagsljus är av stor betydelse för att må bra!


Jag går ut och går varje dag, oavsett väder.


Och tänk, 
idag visade sig faktiskt solen en stund på eftermiddagen!


En tröst i höstmörkret är ju annars att tända ljus!


Massor av ljus!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Lågtryck med blåst och regn kan vi tacka nej till! Dina bilder ger verkligen ett lugn. Så stämningsfulla och vackra. Vi får boa till det hemma och göra det så mysigt vi kan. Snart har vi advent och julkalendern. Det piggar upp! KRAMAR Anna

Marie Karlsson sa...

Jag har heller nte varit favör av nov innan, men nu när min dotter är född i det och hon är solt över sin månad måste jag ju gilla den