torsdag 30 november 2023

 Det blev vinter.
Och iskallt! -12 grader igår på morgonen.
Och snön yrde.
Ja, visst är det fint med den vita snön!


Men jag är ju egentligen ingen vintermänniska,
jag har svårt för kyla. 
Nej, för mig räcker det mer än väl med ett par minusgrader,
det gör ont i hela kroppen när det är så här kallt som det är nu.



Snöstjärnor på mitt fönster!

Det var inget vidare bra väder för bilkörning i går,
men jag var ute och körde ändå.
Min gamle pappa hade en läkartid på sjukhuset i stan,
och jag hade lovat att följa med honom.
Så jag åkte för att hämta honom på äldreboendet där han bor nu.


Jag trodde nog att den värsta biten skulle vara att köra de smala, kurviga vägarna härifrån,
men det visade sig att den värsta biten var när jag kom fram till motorvägen.
Där var det glashalt!!!
Jag körde sakta och höll avstånd.
Tur att jag åkte i god tid, så jag slapp bli stressad.
Men allt gick bra, både bilkörningen och läkarbesöket.
Jag var glad när jag var hemma igen, på sena eftermiddagen!


(Tomten har visst en verkstad här i närheten!)

Tänk, förra fredagen badade jag!
Här vid "min" badklippa,
där isen ligger på sjön nu.




Inget mer bad nu på ett tag...

Trots att det är kallt så är det härligt att komma ut.
Jag måste gå ut och gå - ibland långt, ibland kort -
varje dag! Det mår jag bra av.




Inne lyser adventsljusstakar och stjärnorna nu, 
mysigt!



Snöstjärnor har dekorerat fönstret vid min diskbänk!


3 kommentarer:

Carina sa...

1. Vilka fina snöstjärnor! Och foto i allmänhet förstås. ❤️
2. Kul att det finns ett Älmhult i närheten av dig - jag är ju uppvuxen i det kända Älmhult i södra Småland.
3. Vilken fin ljusstake! Vad är det för märke?

Ninnie sa...

Hej Carina!

Ja, här finns också ett Älmhult! Men Älmhult här där jag bor består av en stor gård (med gamla anor)som ligger högt uppe på en höjd, väldigt vackert!, och några hus runt omkring.

Ljusstakarna är från Star Trading i Svenljunga, visst är de fina! Köpte dem för ett par år sen, de finns nog att köpa i lamp/belysningsaffärer kan jag tänka mig.

Önskar dig en fin och mysig adventshelg! Har ni någon snö i Skåne tro?

Channal sa...

Hej Ninnie! Vackra bilder som julkort! Dina foton värmer! Men jag är som du, ingen vintermänniska. Tänk att du badade där i kallvattnet! Brrr! +25 grader i vattnet för mig tack! Vet de som gör en vak för att bada. Skönt att det gick bra med din pappa och bilkörning.

Önskar dig en fin första advent! KRAM Anna