torsdag 31 augusti 2023

 Sommarens sista dag.
Trots att vi haft en regnig sommar, 
med undantag för juni som ju var väldigt varm, torr och solig,
så har det ju ändå varit sommar!
Men nu känns i luften, i vattnet och i naturen
att sommaren är slut.


Det syns ju på träden att hösten är på väg!

Hygget i skogen lyser lilarosa av ljung som blommar, 
mitt landskaps Västergötlands landskapsblomma.
Så fin!




Plockade med mig några små kvistar hem,
de blev fina här på handfatet i badrummet.

Ja, vi har haft soliga dagar den här sista sommarveckan.
Så härligt!

Vid vägkanten lyser det blått av massa blåklockor.




Tror nästan jag hör att de plingar lite sprött..!
Så vackra och skira.

Och jag kan lova att vattnet i sjön som skymtar där borta var 
ljuvligt idag..!
Spegelblankt, stilla och varken varmt eller kallt (18 grader)
och alldeles tyst och lugnt.
Underbart!

Himlen var rosa-blå igår kväll...


Jag tog en kvällspromenad. 
Det var lite höstkyla i luften...
Mötte N som var ute och sprang en runda.


Tack sommaren!
och välkommen 
hösten!

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Vackra sensommarbilder! Ljung är vackert men det betyder otur att plocka in, om man nu bryr sig om lite gammal skrock. Det sitter i sen barnsben hos mig. Här har vi sommarvärme. Tror på en varm och skön september. Ha en fin helg! KRAMAR Anna