söndag 7 augusti 2022

 Idag fyller hon sju år,
våran Lilly!


Svårt att fatta att den här lilla goa tösen redan är skolflicka,
nyss var hon ju en sån här liten tulta:


Lilly, 2 år

Men nu är hon stor tjej!
Hon tycker det ska bli spännande att börja riktiga skolan,
och längtar efter att bli stor "på riktigt".
Samtidigt som hon längtar efter att vara bebis igen,
berättade hon för mig då vi var där på kalas.

Ja, vi var på kalas för henne redan förra lördagen,
en dag med strålande sol och sommarvärme.
Hon är hos sin mamma den här helgen, 
och har firat sin sjuårsdag med ett besök på Pinchos med mamma, pappa och bonusmamma,
och storebror Vilmer såklart.


Vilmer blev också ju gratulerad på sjuårskalaset. 
Hans 10-årskalas blev ju inställt pga sjukdom tidigare i somras.

Jonathan och Anna hade lagat så god mat!
 Hjortstek, gräddsås, potatis, hemgjord vinbärsgelé,
grönsaker och sallad.
Det smakade mums!


Och så tårta såklart,
två smaskiga choklad-kladdkakor.




Lilly önskade sig ett piano
(och en hund, men det önskar inte hennes vuxna sig...)
Men istället för ett  piano fick hon en keyboard av oss i present.
Hon blev glad!

Efter idoga försök och stöttning och hjälp  
och däremellan  en tårtpaus lyckades hon plinka melodin till
"Gubben Noak".
Lycka!




Ett härligt sommarkalas!

Ja, tänk att hon blivit så stor,
min fina, snälla, goa och glada lilla Lilly,
7 år!!!
Mina underbara barnbarn - de ger mig mycket lycka!!!
💗💗💗💗💗


1 kommentar:

Channal sa...

Ja, vart tar åren vägen! Minns Skrållanbilderna på Lilly! Min Frank blir sju i oktober. Stort grattis till söta fina Lilly 7 år!

KRAMAR Anna