måndag 16 maj 2022

Jaa, det var ett tag sen jag skrev här.
Mycket som har hänt...
Jag har ju inte mått så bra,
och så har vi flyttat till nya huset och då har vi varit utan internet.
(Ganska skönt att vara lite "avkopplad" ett tag...)

Ja, mitt mående har varit lite upp och ned.
 Jag som i normala fall brukar vara energisk och snabb, 
 ha huvudet fullt av idéer och projekt jag vill göra,
 har liksom tappat all min energi och ork och lust.

Jag vaknar på morgonen, och blir glad av att se solen som lyser över ängarna och sjön.
Så underbart att bo här i mitt nya hus!
Äter frukost - och sen ja, då är min energi redan slut.
Det gör mig så ledsen -för jag känner inte igen mig själv.
I normala fall hade jag ju varit i full gång med alla mina idéer.
Eller varit på väg till jobbet...
Nu måste jag tvinga mig själv att agera - det är tungt.
Att vara tvungen att vila emellanåt för att orka,
det är inte något som är vanligt för mig.
Jag brukar ju aldrig vara trött!

Men, det ska väl bli bättre.
Jag har blivit fortsatt sjukskriven fram till mitten på juni,
och tänker att jag ska lära mig att ta det lugnt nu.
 Vila, meditera och träna mediyoga.
Gå ut i skogen på promenader
 - det är verkligen den bästa medicinen!
Älskar att vara i skogen - det ger så mycket ro.
Och nu bor jag ju mitt i naturen,
och har skogen runt omkring mig.


Där borta står vårt fina lilla hus!

Och sjön...
På ett par minuter är jag nere vid badplatsen.
Lyx!


Idag har jag faktiskt tagit ett dopp,
iskallt men hur härligt som helst!
Medicin för själen det också.


Jag blir i alla fall väldigt glad och lycklig av att bo här i vårt nya hus!

I går var vi uppe på bergets topp,
och långt där nere bor vi.



Jaa, jag bor i ett paradis här...


Vi går på kvällspromenader
 i skogen,


...och förbi sjön och ängarna och hagarna
och njuter av de ljuvliga vårkvällarna.



Knoppande äppelblom
och massor av violer i hagen.
💜

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid vackra bilder hos dig Ninnie. Så ledsen att du inte får må bra. Vila och njut av allt som ger dig positiv energi. Du är viktig och bra att du är långtidssjukskriven. Ta den tid som behövs. Njut av nya fina huset. Men jag förstår din frustration att inte kunna fixa och dona! Det är så viktigt att lyssna till sin kropp. Var rädd om dig!

KRAMAR Anna

Hannas krypin sa...

Dina vyer är verkligen helt fantastiska! Där hade jag inte tackat nej till att bo. Hoppas att du snart får tillbaka din energi. Det är jobbigt att känna att man inte orkar.

Anonym sa...

Otroligt vacker natur, men det ser lite ensamt ut.
Har du grannar i närheten? Jag vill ha folk omkring
mej - inte alldeles inpå men i närheten. Vill se
folk gå förbi huset och ibland stanna och säja några ord.
Hoppas iaf att du får tillbaka din energi.
Ruth i Virginia

Har du hört den gamla sången: "I talk to the trees,
but they don´t listen to me.."?

Ninnie sa...

Ruth: Lyssnade på sången - så fin! Har inte hört den förut.
Jodå, vi har grannar runt oss, som du säger så vill man ju ha lite folk omkring sig! Och det går en hel del förbi här, vandrare, för det går en fin vandringsled förbi oss.
Tack för din kommentar!