lördag 18 september 2021

 September i skogen.
Så härligt!

Vi packade med lite fika och så gick vi till vattenfallet idag på eftermiddagen.

Men innan vi gick dit så stannade vi här:


och åt en jättegod lunch.


Viltfärsbiffar med lingon och gräddsås.
Mums!


Ja, jag ser ju inte så glad ut...
men det var jag!
Men lite bekymrad över mitt brutna finger...
Ja, jag råkade ut för en liten olyckshändelse 
med en tung parasollfot på jobbet för några veckor sen.
Aj, det gjorde ont!
Men jag tänkte att det går väl över.
Fast det gjorde det inte, så igår var jag och kollade upp mitt finger.
Det visade sig att det är brutet!
Så jag fick en skena, och kanske måste jag operera det.
Får veta det nästa vecka. Nej, inte så roligt men det kunde ju varit värre.
Ett finger är ju inte så farligt att ha ont i.

Men skogen gjorde mig glad!



Skogen doftade verkligen friskt och höstigt!


Glitter över sjön och den lilla ön



Svampar och vackra höstlöv.



Lysande röda rönnbär


Framme vid det stora vattenfallet, 
här stannade vi och fikade innan vi vände och gick tillbaka igen.



En härlig vandring längs den vackra sjön Lygnern.
Ibland precis vid vattnet, som här,
och ibland högt uppe på branterna, som vid vattenfallet 5 km längre söderut.
Man ser kyrkan där borta på andra sidan sjön.


Idag har jag packat resväskan,
för nu har jag semester en hel vecka!
Jag och min syster ska ut på vift,
vi ska åka till Danmark i morgon och resa runt, "öluffning" kan man kanske säga ;)
 - kommer hem igen nästa helg.
Så roligt!

2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Stackars dig som bröt fingret. Tur att du bestämde dig för att kolla upp det. Ja, det är vackert nu. September är en härlig månad. Mums vilken god mat.

Ha en fin söndag!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Vilken härlig utflykt i fina september! Aj, vilken tur att du kollade upp fingret. Hoppas du blir bra utan op. KRAMAR Anna