onsdag 2 december 2020

Pepparkakor har jag bakat till jul varje år sen jag flyttade hemifrån tror jag,
ingen jul utan hembakta pepparkakor! 

Jag har varit hemma från jobbet denna veckan, 
för jag har haft lite hosta och inte vågat gå till jobbet.
Känner mig inte särskilt sjuk, men i dessa tider är det bäst att vara försiktig.

Så då passade jag på att baka pepparkakor!
Man måste ju "passa på", 
när man annars jobbar nästan jämt är det den ständiga tanken när man har lite tid över.
Att "passa på"...

Julstämningen höjdes förstås med doften av pepparkakor.


Och så tända ljus och de vackra aprikosfärgade snittamaryllisarna på den gamla byrån,
den som hängt med i många år nu.
Där står alla fotona på mina älskade, fina barnbarn, bara Sally saknas nu.

Och ovanför bilder jag tycker om.
Några köpta på resor, 
några egentagna foton.

Och min fina lampa!


Köpte den här fina lampfoten på en antikaffär i somras.
Gillar den mycket!


En promenad i går och titta! 



Lite färg i allt det grå!

Inga kommentarer: