torsdag 15 augusti 2019

En regnig torsdag - nåja, lite sol mitt på dagen! - men sen mestadels mörkt och regnigt.
Då passar det bra att titta på lite fler bilder från
Sardinien!
En dag under vår vecka där satte vi oss i vår lilla Fiat 500
och körde på den (guppiga) enda motorvägen på ön så långt söderut man kan komma. 

Till Cagliari, 
Sardiniens "huvudstad". 
Det sägs att Cagliari är en av medelhavets vackraste hamnstäder, 
och det tror jag absolut stämmer.
För det här var en stad som vi gillade mycket! 
Backigt - byggd på sju kullar precis som Rom - med en mysig gammal stadskärna. 

Trånga gränder, vackra gamla hus, 
massor av butiker, caféer och restauranger.


Vi parkerade vid katedralen;  Cattedrale di Santa Maria, 
och gick runt lite i de svala, trånga gränderna.





Tittade på utsikten från Bastione di Saint Remy, 







....och hittade en så mysig liten taverna 
där vi åt en mycket god lunch.
Man fick välja vad man ville ha att äta framme vid disken,
sen kom kocken och serverade en vid de små borden
 i den lilla trånga men mysiga lokalen.
Haha, jag ser helt  vild och galen ut, men det bjuder jag på ;)





Lite shopping blev det också, 
massor av butiker fanns det här och  så var det ju sommarrea!
Ett par fina klänningar och några skjortor fyndade vi...

Det tog några timmar att åka hit, men det var verkligen värt resan.
Vi gillade Cagliari mycket,
och kan absolut tänka oss att åka hit igen, 
för att utforska denna stad och omgivningarna runt lite närmare

1 kommentar:

Channal sa...

Älskar dina semesterbilder! Blir på gott humör fast det är mulet o grått ute. Du tar mig till platser som jag inte har varit på. Tack!

KRAM Anna