måndag 4 februari 2019

Hej mitt vinterland...

Vilken underbar vinterdag vi hade i går! 
T.o.m jag - som ju inte egentligen gillar vinter och snö - njöt av vintervädret igår.
Vi var ute i skogen och gick, nära en mil.
Hela naturen inbäddad i mjuk, fluffig snö. 
Det var tyst och vindstilla,
solen tittade fram. 
Härligt!
Kolla isen på bergväggen! 
Maffigt!


Vad har jag i påsen tro...?

Jo, lite energi i form av äpple och clementin!

Veckans tulpaner.
Krispigt vita.
Vackra , eller hur?!
Inte alla tulpaner jag köper slår ut,
blir extra glad då de gör det, som de här.

Och titta!
Min clivia blommar, 
men en stoooor blomma!

Och så en suddig bild från i fredags.
Vi åkte till Göteborg,
och åt mycket gott och spännande, palestinsk meze på 
Mums, så gott!

1 kommentar:

Ebba sa...

Tack så mycket :)