onsdag 10 oktober 2018

Å...
att jobba igen är stress, stress, stress
Vi har verkligen full fart på jobbet, och jag är fullkomligt slut när jag kommer hem. 
Många barn, friska barn och glada barn, och det är ju underbart med barnen. 
De ska naturligtvis få den tid de behöver!
Men allt annat som ska göras som inte hinns med, 
eftersom barnen är prioritet. 
Dokumentation, planering, reflektion och därutöver möten och förberedelser inför utbildningar.
Det stressar mej...
Jag har alltid kunnat hantera den här stressen, 
men nu...
jag vet inte...
Det känns som om jag alltid har hjärtat i halsgropen och ett kaos i min hjärna över alla de där måstena.
Jag borde ju vara utvilad och pigg efter en veckas semester,
men känner mig bara trött, trött, trött...

Men...
semestern var ljuvlig,
och det är härligt att ha dessa dagar att minnas när det känns tungt.
   
En av de första nätterna blåste det upp till storm, och orkanvindar utanför vårt fönster.
Det dånade hela natten, 
av vinden och havet där utanför.
Så, 
istället för att fortsätt utforska kusten, 
så blev det 
- en dag på landet!
På slingriga vägar åkte vi runt,
"Route du Cidre"
Stannade emellanåt i små byar, 


Alltså dessa hus...! 
Man blir helt betagen.

Tänk att bo såhär!?!
Den här byn heter
  Beuvron-en-Auge.
Här stannade vi och åt lunch. 
Jag som älskar fisk åt naturligtvis en fiskrätt.
Gott!!



Cider och calvados,
andouille, (en speciell korv)
äpplekaka; tarte au pommes och så madeleinekakor, Marcel Proust favoriter,
det är bara några av Normandies godsaker.
Och så ost förstås!
Jag åt världens godaste camemberost till frukost varje morgon...mmmm.
En ask sådan ost fick följa med hem!
Galette är en annan fransk god maträtt; pannkaka gjord på bovetemjöl, med fyllning på/i. 
Jag åt en med chevreost, honung, nötter och sallad. Gott!
Här betar producenterna, 
de vita korna.


Efter en härlig dag på landet
 var det skönt att komma tillbaka till vågornas brus vid hotellet igen!

Inga kommentarer: