söndag 29 juli 2018

Semesterdagarna går. Och det är sol och värme, varenda dag. 
Helt otroligt, vilken sommar! Jag förstår att det är många som lider av denna värme, och det är oroande med den extrema torkan, men jag gillar ju sol och värme, så jag njuter faktiskt. Men kanske inte lika mycket när det blir upp emot 30 och däröver, då är det lite för varmt...

Jag har inte lagt mycket tid att sitta vid datorn, 
men nu tänkte jag visa lite bilder från vår fina vecka i Grekland. 
Det är ju inte många som läser/skriver bloggar längre, 
jag gör det för det blir en bilddagbok över mina dagar och åren som går, för mej. 

 här kommer bilder från vackra
  Parga.
Parga är en liten stad som ligger så vackert på en bergssluttning ner mot en liten hamn, 
med turkosblått vatten.






Mycket turister såklart såhär mitt i sommaren, 
men det vardagliga livet pågår mitt ibland alla turister.



Vi bodde på ett helt fantastiskt fin hotell!
Nybyggt, fräscht, men ett otroligt vänligt bemötande och fantastisk service,
god mat och vackert läge högt uppe på en höjd en bit ifrån centrum.
Racconto design & Boutique Hotel.
Racconto betyder saga, ( på italienska) och det var lite som en saga att bo här...


Hotellet serverade också väldigt god mat!
Vi åt både lunch och middag här några gånger.


Vi hade ju bil, så det var inga problem att det låg en bit från stan, 
och med bilen tog vi oss också lätt till underbara stränder som vi hittade runt Parga.
Till exempel Sarakiniko Beach:




Runt Parga finns många olivlundar, 
här har producerats olivolja sen lång tid tillbaka.
Vi besökte ett olivoljemuseum mitt i stan.
Intressant och lärorikt om hur det går till att producera olivolja.
Dessutom provsmakning!
...och köpte med oss lite såklart!

Mysiga Parga, 
med restauranger som serverar maten på rangliga bord mitt på gatan...

Såklart att vi trivdes här!

2 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Vad fint det ser ut!!! Vi är i Italien nu och har väldigt varmt. Jag tycker att värmen är lite tufft faktiskt, särskilt på nätterna när man ska sova. Vi har ingen AC eller så. Men när man är vid pool eller strand är det ju ganska skönt! :)

Channal sa...

Ljuvliga semesterbilder! Parga är så vackert. Måste dit igen! Visst är bloggen fantastiskt för familj och sig själv. Och mig som läsare! Tack för att du delar med dig! Idag 31 grader!

KRAM Anna