söndag 3 juni 2018

Idag fyller mitt hjärta,
min fina lilla Vilmer hela 6 år!
(vart tar tiden vägen??)
Idag har han haft sitt första barnkalas, men kompisarna.
 "Jag har nio kompisar, som jag bjudit på mitt kalas!" 
berättade han stolt igår då vi var hos honom och gratulerade.
Vi hade med oss ett paket, som innehöll ett stooort legobygge!
Lego är hans favorit...
"Oj!! Det hade jag inte förväntat mej!" 
sa han då han öppnade paketet.
Min stora lilla kille,
jag blir så lycklig för  hans skull att han kan prata så bra nu. 
Han har verkligen kämpat med att utveckla sitt språk.
Logoped och träning hemma o på förskolan har gett resultat.
Att inte kunna prata så att andra förstår är verkligen inte lätt. 

Vi blev bjudna på god grillmat,
myste i skuggan under det stora trädet i trädgården, 
gungade lite på lekplatsen






Och så  provkörde vi förstås J:s nya leksak!
En illgul liten sportbil,
Mazda Miata.
Roligt! Jag gillar ju att köra fort... ;) 

1 kommentar:

Anneli sa...

Hej Ninnie,
Tusen tack för din kommentar på min blogg och för dina fina ord. Vilken fin blogg du har. Du bor så fint och i vackra omgivningar.
Ha en underbar måndag!
Kram, Anneli i Dalarna