fredag 5 maj 2017

Idag har varit den värsta och tyngsta, men också en av de vackraste dagarna i mitt liv. 
Att vara med om sitt lilla barnbarns begravning, det är inget jag önskar någon människa.
En så stor sorg.

Lille Louie,
min lille pojke,
som jag saknar dig,
trots att jag aldrig kände dig...
Som jag önskar att du hade fått leva,
att jag hade fått se in i dina ögon, 
se dig växa upp,
skratta och leka...
Men jag fick i alla fall hålla din lilla kalla hand i min,
klappa på din mjuka kind, 
och pussa din panna,
innan du lämnade oss.
Trots att du är någon annanstans,
så finns du ändå här, 
du har en plats i vår familj,
lilla osynliga änglabarn.


Och solen sken, från en klarblå himmel, 
fåglarna kvittrade och träden började bli gröna, 
vinden var ljum och varm,
den här dagen då vi tog avsked av dej,
lille Louie.




HAEVN- Where the heart is

Inga kommentarer: