onsdag 12 augusti 2015

 Det är roligt att cykla! 
I kväll har jag och N cyklat två och en halv mil på landsväg i sommarkvällen, i söndags körde vi drygt tre mil runt Sämsjön, förra helgen blev det också tre mil utmed Åsunden på den gamla banvallen som numera är asfalterad. 
Jag har efter att ha sprungit (för) många kilometrar denna våren dragit på mig en envis benhinneinflamamtion, så himla trist...
Men så kom jag på att jag kanske ska skaffa mig en riktig cykel, så kan jag cykla för att avlasta mitt onda ben lite. 
Dessutom har ju min man en cykel, och nu kan vi ut och trampa tillsammans. 
Det är härligt att trampa fram genom ett sommarfagert landskap, jag tror jag tycker lika mycket om att cykla som att springa! 
Vilken tur att det också var rea på årets cyklar nu i slutet på säsongen! 
Min man har en riktig sportcykel, jag som är nybörjare på det här har köpt en hybridcykel, utan bockastyre och utan pedaler med klick-i-skor. 
Jag kör med vanliga pedaler och skor, det känns bäst så. 
Men jag tycker att jag kan hänga på ganska bra ändå.
 Och som sagt, roligt är det att cykla!

2 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Härligt! Sommarkvällar på cykel är helt ljuvligt. :)
Trevlig helg

Camillas dagar sa...

Titta, så kul! :D
Roligt att kunna ha bjudit på lite cykelinspiration. :D