lördag 8 november 2014

I novembermörker och lätt duggregn promenerade jag på stan i går.
 Det var utförsäljning i en inredningsbutik, jag trodde jag skulle fynda lite.
Det är mysigt att fixa lite inne, köpa lite nytt, när det är mörkt och grått ute. Men det var en butik med dyra märken, så trots 50-70 % av priset så var det ändå inget som jag tyckte var värt priset...
Påslakan för 1800 kr normalpris - nu 900 kr. Vem köper såna? Inte jag i alla fall...

På min väg passerade jag den här skulpturen av Jaume Plensa. 
Den lyste verkligen upp där i novembermörkret.
Fin!
Efteråt blev det fredagsmys på en liten restaurang i stan. Vi åt trerättersmeny för 199 kr, det kallar jag fynd! Och det var alldeles underbart gott!
Till förrätt sallad Caprese (buffelmozzarella o tomater), därefter den godaste pizzan med räkor, pesto och getost och till sist len och ljuvlig jordgubbsparfait. Jag är ingen pizzaälskare egentligen, men pizzorna på Cyrano är verkligen i en klass för sig.
Det är som jag sagt förut - man blir lycklig av god mat...

Inga kommentarer: