torsdag 6 mars 2014

Det känns som om våren inte riktigt vill komma igång. 
Eller så tror man att det är mera vår än det faktiskt är, bara för att det inte är någon snö ute, och inte har varit på flera veckor. Inte här hos mej i alla fall.
I själva verket är det ju bara precis i början av mars, vintern är inte riktigt över än antar jag.
Lökarna har tittat upp lite i rabatterna ute, men bara lite grönt än så länge. Det dröjer nog innan de blommar...Så för att få lite blomprakt och vårfärg var jag idag blomsteraffären och köpte lite penséer och påskliljor. 
I morgon ska jag plantera dem ute i krukor på verandan.

För övrigt har det varit fullt upp denna veckan.
I morgon har jag min första examination i kursen jag läser, och det har varit mycket jobb med att förbereda. Både en skriftlig och en muntlig presentation ska det vara. Det är roligt, men också lite svårt, och förstås en anings nervöst inför morgondagen...

Inga kommentarer: