tisdag 28 januari 2014

Vilken bra bok!
Årets först utlästa bok blev 
Colombes granne av Tatiana de Rosnay, 
en fransk författarinna som jag tidigare läst flera bra böcker av.
Det här är en psykologiskt thriller, i vilken Rosnay mycket skickligt bygger upp en krypande spänning. Jag hade verkligen svårt att lägga boken i från mig! Jag tycker mycket om det sätt Tatiana de Rosnay skriver sina romaner på, texten flyter fram och jag blir fångad redan från första sidan.
Men det här är inte bara en nervkittlande thriller, historien har flera bottnar och en bakomliggande mening vilket gör den extra läsvärd. 
En bok jag rekommenderar!
Här är en länk till 
som givit ut boken, där kan du läsa mer om bokens handling. Sekwa ger ut franskspråkig litteratur på svenska, kan också nämna att jag läst flera böcker utgivna av detta förlag, alla mycket bra!!!

1 kommentar:

Malin sa...

Ja, de har väldigt bra böcker där... Och Tatiana är ju en gammal favorit!