måndag 9 december 2013

En helg i Stockholm.
Jag och min man har varit i huvudstaden den här andra-advent helgen.
Bott på hotell, tittat på stan, promenerat, promenerat, promenerat,
köpt varma vantar-jo, för fy tusan vad det var bitande kallt!-,
druckit varmt kaffe och ätit pepparkakor,
 julshoppat...
Och så var vi på en grekisk restaurang på Söder och åt gudomligt god mat! 
Grillad fjällröding med marinerade rödbetor och dillcreme låg det på min tallrik, mmm.... 
Under den middagen blev det nästan fastslaget att nästa års semester måste gå till Grekland...! 
Det var några år sen sista resan dit. 
Restaurangen heter Esperia-och jag kan varmt rekommendera ett besök där!

4 kommentarer:

Della sa...

Vilken fin julintroduktion.

Freedomtravel sa...

Vilka fina bilder från Stockholm!

Pysselfarmor sa...

Så kul att ni varit på den restaurangen...ligger bara 3 minuter från mitt jobb ;-)

Jah Hollis sa...

Det låter som en fin helg det.