onsdag 27 november 2013

Äntligen blev det en löprunda runt sjön, idag efter jobbet. 
Som jag har längtat, både med kropp och sinne! 
Två veckor sen nu, det har regnat och varit iskallt, frostigt och halt och jag vet inte allt som kommit emellan. 
Men jag behöver verkligen mina löprundor. Känner mig sååå nöjd och tillfreds efteråt. Och under tiden jag sprang-å, lycklig i den friska, lite fuktiga luften. Energikick och lyckopiller.
Men detta mörker. Hu, det är lite läskigt att famla sig fram i det nattsvarta. Trots gatubelysning och juleljus ser man ju inte riktigt vart man sätter fötterna. Glömde min reflexväst idag, men det gick bra ändå. Jo, för det är ju bra om man syns själv också...
Undrar om man kan hoppas på fler uterundor, innan vintern kommer?

1 kommentar:

Rajson sa...

Om en månad vänder det!!!
Har helt kommit ifrån vanan med mina långa promenader, det känns i kroppen. Så jag kan tänka mig vad skönt det var för dig.
Hoppas på en gnutta vitt så det blir ljusare.
HA det gott!
(Oj vad stor han är den lilla rackarn!)